Ще излъжа, ако кажа, че болничната и доболничната помощ към момента се справят добре в условия на пандемия. Не се обърна внимание на най-големия проблем, че българското здравеопазване е недостъпно.

Това заяви в предаването „Студио Actualno“ д-р Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация. Той коментира кризисния мениджмънт в здравеопазването у нас и подчера, че от гледна точка на пациента и лекаря нещата не стоят никак добре.

Истината е, че пандемията ни завари в ситуация, в която здравната ни система бе най-лошата в Европа, най-нереформираната, най-тежката и най-скъпата за пациентите, защото 50% от парите идваха от джоба ни, когато се разболеем„, подчерта д-р Хасърджиев. Той каза, че пазарът не е успял да оправи джунглата на българското здравеопазване.

По думите на експерта страната ни не е използвала и достатъчно добре летните месеци, за да се подготви за втората вълна на COVID-19. „Водихме спорове откъде ще дойдат маски, лекарства и т.н., но не се обърна внимание на най-жестокия проблем на българското здравеопазване – неговата достъпност. То е недостъпно. Да е достъпно здравеопазването, означава, че когато имаш нужда от общопрактикуващия си лекар, да можеш да го откриеш лесно, чрез всякакви начини и канали. Виждате, че в момента един от основните проблеми е, че общопрактикуващите лекари просто често ги няма“, отбеляза д-р Хасърджиев. Според него наставленията по телефона са някаква форма на първобитно начало на телемедицина у нас.

Целият разговор с д-р Станимир Хасърджиев гледайте във видеото.

Източник: www.actualno.com

Translate »