На 9 май 2010 г. (неделя) от 11:00 часа в Пресклуб БТА се проведе пресконференция на тема: Обявяване на резултати от Информационна кампания за правата на пациента и анализ на постъпилите сигнали в Информационния център за правата на пациента.
От старта на кампанията на 16.03.2010 г. до сега в Информационния център на Национална пациентска организация са постъпили над 2 000 сигнала от пациенти. Сред тях най-голям дял имат сигналите за нарушен достъп до съвременно лечение и медицинска помощ, а 10% от сигналите са свързани с корупция в здравеопазването или принудително заплащане от страна на пациентите.
На пресконференцията беше представен подробен анализ по видове сигнали, както и най-фрапиращите случаи за нарушение на пациентските права.
В пресконференцията взеха участие:
- Д-р Станимир Хасърджиев, председател на НПО
- Евгения Адърска, заместник-председател „Връзки с институции” на НПО
- Силви Гаврилов, заместник-председател „Права на пациента” на НПО
- Представители на пациентски организации, членове на НПО
Финалът на Информационната кампания за правата на пациента ще бъде отбелязан с организирането на Първата национална среща на пациентските организации от мрежата на НПО, която ще се проведе на 12.05.2010 г. в Интер Експо Център, по време на изложението Булмедика/Булдентал.
На срещата за първи път пациентски организации от цялата страна ще обсъдят плановете за развитие на НПО и ролята на организациите на национално и регионално ниво. Сред другите обсъждани теми ще бъдат взаимодействието със здравните институции на национално и местно ниво, български и европейски етични норми за взаимодействие между фармацевтичния сектор и пациентските организации, ролята на генеричните медикаменти в здравеопазването, както и актуални теми, свързани с ваксинациите и профилактиката на социалнозначими заболявания.
За Информационната кампания за правата на пациента
Информационна кампания за правата на пациента стартира на 16.03.2010 г. и включваше излъчването на телевизионни клипове по национални и кабелни телевизии, спот по радиостанции и поместването на каре в печатни медии. За нуждите на пациентите в централния офис на НПО беше открит Информационен център за правата на пациента. Като част от инициативите по кампанията, във връзка с Европейския ден за правата на пациента, в Народното събрание беше проведена Кръгла маса с международно участие на тема: „Правата на пациента в България – предизвикателства и перспективи”.
Информационният център за правата на пациента, горещата линия 0700 10 515 (всеки делничен ден между 10 и 17 часа, на цената на 1 градски разговор от цялата страна) и сайтът на НПО - www.npo.bg – ще продължат да работят целогодишно и да информират пациентите за техните здравни права.