Днес, 22 април 2020 г., по време на редовния сутрешен брифинг на Националния оперативен щаб д-р Станимир Хасърджиев – председател на Национална пациентска организация, обяви гореща телефонна линия 0800 14 515, осигуряваща на пациентите с хронични заболявания безплатен достъп до консултация със специалист в съответната област. 

Като основен мотив за създаването на тази инициатива д-р Хасърджиев посочи необходимостта „да се пазят най-уязвимите групи“, отбелязвайки това като добра стратегия в настоящата ситуация. 

„Първи етап на това, което разработваме, е да се предава правилна информация към пациентите с хронични заболявания. Затова от днес се отваря телефонна линия, на която лекари от различни дружества ще дават консултации на пациенти с хронични заболявания. Това е консултационна линия за хронично болните, които биха искали да се консултират за мерки, които могат да предприемат в тази ситуация“, разясни д-р Хасърджиев. 

„Осигурена е възможност за виртуален преглед по документи, имаме и виртуални стаи за по-подробни прегледи в случай на нужда. На сайта на националната пациентска организация, където има информация за COVID-19, ще подаваме информация за новостите, които ежедневно излизат. Трябва да направим така, че да сведем до минимум тези хора да са в контакт със заразени", допълни д-р Хасърджиев. 

След края на брифинга д-р Станимир Хасърджиев проведе разговор с министър-председателя Бойко Борисов, заместник-министъра на здравеопазването Жени Начева, ген. Мутафчийски и  членовете на Националния оперативен щаб. Обсъдиха се подробности около инициативата, последващите стъпки, които да бъдат реализирани, както и възможностите за взаимно съдействие между Национална пациентска организация и оперативния щаб в условията на епидемия, обединявайки усилията си в защита на най-уязвимата от COVID-19 група пациенти, а именно хронично болните. 

За инициативата: 

На безплатната информационна телефонна линия 0800 14 515 пациенти с хронични заболявания ще имат възможност да получат информация от специалисти в ендокринологията, кардиологията, онкологията, инфекциозните болести и др.  На него пациентите могат да се свържат и с психолог, с когото да обсъдят тревожността или притесненията си в извънредната ситуация. 

За пациенти, за които е необходима консултация по документи или преглед на резултати от изследвания, НПО осигурява възможност за пряка връзка с лекарите във виртуален здравен кабинет, предоставен от Medcare.bg. 

Повече информация за специалистите, които приемат обажданията, може да бъде получена на информационния портал на НПО за пациенти в условия на COVID – www.covid.npo.bg

Откриването на горещата телефонна линия е първият етап на дългосрочната кампания на Националната пациентска организация в подкрепа на хората с хронични заболявания. Правни експерти, пациентски организации и научни дружества работят по пакет от предложения, които да улеснят дигиталното здравеопазване, както и да гарантират достъпа до здравни грижи дистанционно за заболяванията, при които това е възможно. 

* Линията не обслужва спешни състояния.